Název akce: | Stavební úpravy Domu kultury ve Frenštátě pod Radhoštěm |
---|---|
Rok realizace: | 2016 |
Lokalita: | Frenštát pod Radhoštěm |
Investiční náklady: | 115 + 58,7 mil. Kč bez DPH |
Investor: | Město Frenštát pod Radhoštěm |
Rozsah plnění: | IZ, DSP, DPS, PDI, IČ, AD |
Interní projektový tým: | Tomáš Velehradský, Jakub Tichý, Jiří Wáclawik, Roman Stoklasa, Tomáš Rabl, Petr Hála, Filip Velehradský |
Externí spolupráce: | Helena Flodrová, Jiří Pavlů, Jiří Hájek, Zbyněk Holešovský, Ivan Drápal, Ondřej Tichý, Petr Škeřík |
Interní projektový tým: | Tomáš Velehradský, Jakub Tichý, Jiří Wáclawik, Roman Stoklasa, Tomáš Rabl, Petr Hála, Filip Velehradský |
Externí spolupráce: | Helena Flodrová, Jiří Pavlů, Jiří Hájek, Zbyněk Holešovský, Ivan Drápal, Ondřej Tichý, Petr Škeřík |
Každý projekt provází velké množství rozhodnutí, zde bylo však jedno významné, které zásadně změnilo přístup k celému záměru. Město nás vybralo pro zpracování poslední fáze – prováděcího projektu. Záměr byl velkorysý a jeho výsledkem byla investice, která by město dlouhodobě zadlužila. Rozhodnutím proto bylo tuto cestu opustit.
Společně jsem nově zformulovali investiční záměr s důrazem na přiměřenost investice k aktuálním možnostem města. Nový koncept definoval i nové cíle. Podstatné byly dva: snížit provozní náklady o 40 % a zlepšit akustiku v sálech spolu s celkovou obnovou interiérů.
1 Chodby
2 Galerie
3 Hygienické zařízení pro veřejnost
4 Knihovna
5 Malý sál
6 Multifunkční prostor – klub
7 Nákladní výtah
8 Orchestřiště
9 Sklady
10 Soubor kanceláří 1
11 Soubor kanceláří 2
12 Vstupní prostor s šatnou
18 Chodby
19 Hygienické zařízení pro veřejnost
20 Jeviště
21 Kancelář
22 Klubovny
5 Malý sál
23 Předsálí
24 Příslušenství malého sálu
25 Původní kavárna se zázemím
26 Velký sál
12 Vstupní prostor s šatnou
27 Zázemí učinkujících
Snížení provozních nákladů znamenalo najít rovnováhu mezi přijatelnou investicí a výslednou úsporou. Proto jsme identifikovali konstrukce a technická zařízení, které způsobují největší ztráty, a soustředili se na ně.
Řešení vnější obálky budovy respektuje původní podobu objektu. Neměnili jsme funkci ani rozložení prostor v budově. Respektovali jsem proto původní koncepci.
Do výraznější proměny jsem se však pustili v interiérech. Základním požadavkem bylo zlepšení akustiky. Na začátku jsme tedy změřili dobu dozvuku, abychom mohli kalibrovat výpočtový model. Na něm jsme navrhli a otestovali akustická opatření. A na tomto základu jsme postavili výtvarnou koncepci sálů.
Původní plochou konstrukci podhledu jsme nahradili systémem nakloněných panelů. Ty rovnoměrně distribuují zvuk do prostoru a zlepšují akustické vlastnosti sálu. Zároveň jsou jeho nejvýraznějším viditelným prvkem.
Rozptýlení zvuku na bočních stěnách jsme vytvořili díky plastickým lomenicím, vytvářejícím zajímavý vizuální efekt.
Odrážení zvuku od zadní stěny jsme zabránili obložením z perforovaných panelů, které pohlcují zvuk a zároveň dotvářejí příjemný dojem z prostoru.
Všechny upravované prostory jsme podřídili jedné koncepci. Dosáhli jsem tak uceleného výrazu prostupujícího celou budovou.